sobota, 13 kwietnia 2013

Bieganie, a włosy

Jako zapalona fanka biegania, pomyślałam, że może komuś pomogę mówiąc jak podczas ćwiczeń lub biegania dbam o swoje włosy. Podczas wykonywania tych czynności są one bardziej narażone na uszkodzenia mechaniczne spowodowane wiatrem, deszczem, ocieraniem się o ubrania lub naszą skórę.
Jak zapobiegać uszkodzeniom podczas ćwiczeń? 
  1. Przede wszystkim należy włosy wiązać! Rozpuszczone włosy podczas ćwiczeń, są narażone na ciągnięcie na przykład przez nieuważny ruch ręką. Osłabiamy w ten sposób cebulki lub nawet wyrywamy sobie włosy, o które tyle dbamy. Nie mówiąc już o wygodzie. Dla mnie najwygodniejszą fryzurą do ćwiczeń jest dobieraniec lub zapleciony koński ogon. Przy zwykłym kucyku pojawiają się kołtuny, a końcówki uderzają o kark i plecy, co przyśpiesza rozdwajanie. Dla osób z długimi włosami dobrą fryzurą będzie zwykły warkocz, kłos lub plecionka, włosy upięte wysoko będą nadwyrężały włosy. 
  2. Zabezpieczanie końcówek - mimo zaplecenia włosów końcówki mimo wszystko ocierają się o ubrania lub skórę. Kropla silikonowego serum lub ulubionego olejku wmasowanego w końcówki uelastyczni włosy i zapobiegnie ich łamaniu. 
  3. Olejowanie włosów. Włosy olejowane przynajmniej raz w tygodniu są nawilżone oraz elastyczne. Nie łamią się oraz nie rozdwajają. Ja dodatkowo czasami zanim zaplotę włosy nakładam na nie olejek w ten sposób włosy są nawilżane podczas ćwiczeń oraz jeszcze bardziej zabezpieczone. Metoda dobra dla osób ćwiczących wieczorem oraz myjących włosy codziennie. 
  4. Dbanie o włosy. Jeżeli dbamy o włosy, są one zdrowe, nawilżone są też mniej podatne na mechaniczne uszkodzenia spowodowane pocieraniem.
Podsumowując, dobierzcie takie upięcie jakie Wam odpowiada, jakie najbardziej lubia Wasze włosy, bo nie każde lubią wszystkie fryzury. Dla jednych koczek na czubku głowy będzie idealny do ćwiczeń u mnie się on nie sprawdza, bo moje cebulki wtedy aż płaczą. Najważniejsze to dobrze poznać swoje włosy i skórę głowy.
Mam nadzieje, że komuś tym wpisem pomogłam ;)
Pozdrawiam,
Ms.Yuuki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz